Plusbog abonnement – for dig, der er vild med bøger

Plusbog er en fordelsklub med over 250.000 EKSTRA billige bøger. Medlemspriserne gælder kun for medlemmer. Har du ikke et medlemskab, bliver det automatisk lagt i din indkøbskurv. Medlemskabet koster kun 49,00 kr/30 dage i løbende abonnement - afmeld når du har lyst. Se alle fordele her.

Er du ikke medlem?
Du kan altid købe til lav normalpris, uden medlemskab.
Plusbog abonnement – for dig, der er vild med bøger

Plusbog er en fordelsklub med over 250.000 EKSTRA billige bøger. Medlemspriserne gælder kun for medlemmer. Har du ikke et medlemskab, bliver det automatisk lagt i din indkøbskurv. Medlemskabet koster kun 49,00 kr/30 dage i løbende abonnement - afmeld når du har lyst. Se alle fordele her.

Er du ikke medlem?
Du kan altid købe til lav normalpris, uden medlemskab.
Medlemskap
49,-
30
/ dagar
Plusbog logo
Hitta erbjudanden på deckare här
 Förmånsklubb
 Alltid billiga böcker
 90 dagars returrätt
 4,5 stjärnor på Trustpilot

Service Management och marknadsföring : kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen

Skickas inom: 5-9 vardagar
Vårt normalpris 594,00 kr
Spara 55,00 kr
539,00 kr
Frakt per order 69,00 kr

Detta pris gäller för medlemmar. Medlemskap endast 49,00 kr/30 dagar i fortlöpande abonnemang – säg upp när du vill.

Över 65.000 böcker, nyheter, bästsäljare. Till extra låga priser

Köp bara vad du vill - inget köptvång

Om du köper boken till medlemspris har du redan sparat en månads medlemskap
594,00 kr
Frakt per order 69,00 kr
För dig som inte önskar ett medlemskap.
Om du köper boken till medlemspris har du redan sparat en månads medlemskap
Beskrivning:
Alla företag, oberoende av om kärnan i deras erbjudanden är tjänster eller varor, råkar i dag ut för servicekonkurrens, där förmågan att hantera tjänstekomponenterna i erbjudandena är nyckeln till framgång.
I denna aktualiserade och utökade upplaga av Service management och marknadsföring behandlas serviceperspektivet i affärsverksamhet, det vill säga hur man driver en verksamhet i enlighet med en servicelogik för att klara sig i servicekonkurrensen.

Läs mer
Boken behandlar utveckling och ledning av företag utifrån ett kundperspektiv, där servicelogik utgör grunden för verksamheten. Författaren beskriver begrepp, modeller och instrument för utveckling och styrning av bland annat produktivitet och lönsamhet i serviceverksamheter, marknadsföring och varumärke, tjänsteerbjudanden, tjänsteinriktad organisation och servicekultur samt intern marknadsföring. Ett kapitel ägnas åt transformering av traditionella tillverkande företag till serviceföretag.
Bokens första upplaga fick Pro Oeconomiapriset år 2002 av Finlands Ekonomförbund.
Sagt om boken
"This book will challenge companies to rethink how they should manage their services in building their competitive strength and profitability. Grönroos continues as one of service marketing’s most original and able thinkers." – Philip Kotler
”Efter att i tre årtionden ha bidragit till tjänste- och serviceforskningen befinner sig Grönroos fortfarande i frontlinjen. En kreativ bok som både behandlar etablerade begrepp och teorier och på ett personligt sätt tillför nya infallsvinklar." – Evert Gummesson, professor, Stockholms universitet
"Service management och marknadsföring ger en aspektrik introduktion till dagens mest centrala kunskapsområde inom näringsliv och förvaltning. Boken ger inte bara en grundläggande referensram för studenter utan fungerar också som ett verktyg för fördjupad förståelse hos chefer och ledare." – Jan E. Persson, Ek dr, universitetslektor, Lunds universitet

Om författarna
Christian Grönroos är professor med inriktning mot tjänste- och relationsmarknadsföring vid Svenska Handelshögskolan i Helsingfors.
Översättare: Manne Svensson

Språk:
Svenska
ISBN-13:
9789147112425
Förlag:
Liber
Författare:
ISBN-10:
9147112425
Bandtyp:
Häftad
Sidor:
456
Utgivningsdatum:
13 nov 2015
Nytrycksdatum:
1 jan 0001
Utgåva:
3
Dimensioner:
B: 0mm H: 0mm D: 0mm

En häftad bok är av RIKTIGT HÖG KVALITET. Mjuk rygg, bra papper, ofta med flikar på fram- och baksida. Kan också vara en förstautgåva. Den går också under beteckningen softcover.

Inbindningen har betydelse för kvalitet och hållbarhet. Inbundna och häftade böcker är av BRA KVALITET, medan hardback och paperback är BILLIGARE UTGÅVOR.

Bokrecensioner · Service Management och marknadsföring : kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen
Christian Grönroos
Var först med
att recensera boken
Skriv en bokrecension & VINN
Varje månad väljer vi 3 vinnare:
Den som har skrivit flest recensioner
Den som har skrivit den bästa
Vi drar lott bland alla nya recensioner
Varför ska jag bli medlem?
Otroliga priser
Billig leverans
PLATINAförmåner