Plusbog logo
Vår kundtjänst är stängd måndag 01.06.20.
 Förmånsklubb
 Alltid billiga böcker
 90 dagars returrätt
 4,5 stjärnor på Trustpilot

Journalistik, reklam och information

Skickas inom: 5-9 vardagar
Vårt normalpris 562,00 kr
Spara 60,00 kr
502,00 kr
Frakt per order 69,00 kr

Detta pris gäller för medlemmar. Medlemskap endast 49,00 kr/30 dagar i fortlöpande abonnemang – säg upp när du vill.

Över 65.000 böcker, nyheter, bästsäljare. Till extra låga priser

Köp bara vad du vill - inget köptvång

Om du köper boken till medlemspris har du redan sparat en månads medlemskap
562,00 kr
Frakt per order 69,00 kr
För dig som inte önskar ett medlemskap.
Om du köper boken till medlemspris har du redan sparat en månads medlemskap
Beskrivning:
Att känna till hur vi påverkar och påverkas, hur vi tolkar och förmedlar budskap och hur vi väljer rätt medier för vårt budskap, är några av kunskapsmålen för Journalistik, reklam och information.

Läs mer
Utmärkande drag
- Exempel från verkligheten
- Kritiskt förhållningssätt
- Betonar samspelet mellan text och bild
Journalistik, reklam och information fungerar som en brygga mellan teori och praktik. Boken inleds med ett teoretiskt avsnitt om kommunikation. Därefter behandlas vad som är typiskt för journalistiska texter, informationstexter och reklamtexter. Ett kapitel om lag och rätt avslutar boken.
Exempel från verkligheten
Genomgående betonas helhetsperspektivet det vill säga samspelet mellan text och bild. Vidare löper ett kritiskt förhållningssätt till medier som en röd tråd genom boken. Boken är rik på exempel från verkligheten som visar på texter och kampanjer från både privat och offentlig sektor.
Praktiska uppgifter
Ett stort antal praktiska uppgifter ger möjlighet att utveckla förmågan till kreativt skapande och kritiskt tänkande.

Om författarna
Författargruppen består av Bo Bergström, art director, Suzanne Rosendahl, skribent och lärare i kommunikation vid Stockholms universitet och IHM, Lars Petersson, skolledare på Polhemskolan i Lund och Åke Pettersson, journalist vid Sveriges Radio.

Språk:
Svenska
ISBN-13:
9789147107797
Förlag:
Liber
ISBN-10:
9147107790
Bandtyp:
Häftad
Sidor:
258
Utgivningsdatum:
8 aug 2012
Nytrycksdatum:
1 jan 0001
Utgåva:
1
Dimensioner:
B: 0mm H: 0mm D: 0mm

En häftad bok är av RIKTIGT HÖG KVALITET. Mjuk rygg, bra papper, ofta med flikar på fram- och baksida. Kan också vara en förstautgåva. Den går också under beteckningen softcover.

Inbindningen har betydelse för kvalitet och hållbarhet. Inbundna och häftade böcker är av BRA KVALITET, medan hardback och paperback är BILLIGARE UTGÅVOR.

Bokrecensioner · Journalistik, reklam och information
Lars Petersson, Suzanne Rosendahl, Bo Bergström, Åke Pettersson
Var först med
att recensera boken
Skriv en bokrecension & VINN
Varje månad väljer vi 3 vinnare:
Den som har skrivit flest recensioner
Den som har skrivit den bästa
Vi drar lott bland alla nya recensioner
Varför ska jag bli medlem?
Otroliga priser
Billig leverans
PLATINAförmåner
Plusbok är en förmånsklubb med över 65.000 EXTRA billiga böcker. Detta pris gäller för medlemmar. Medlemskap endast 49,00 kr/30 dagar i fortlöpande abonnemang – säg upp när du vill..
Se alla förmåner här.

Är du inte medlem?
Du kan alltid handla till lågt normalpris utan medlemskap.
Plusbok – för dig som älskar böcker

I Plusboks förmånsklubb får du åtkomst till över 65.000 EXTRA billiga böcker och mycket mer. Med stora medlemsrabatter och billigare frakt kan det fort löna sig. Detta pris gäller för medlemmar. Medlemskap endast 49,00 kr/30 dagar i fortlöpande abonnemang – säg upp när du vill. Se alla förmåner här.

Är du inte medlem?
Du kan alltid handla till lågt normalpris utan medlemskap.
Medlemskap
49,-
30
/ dagar