Få en vecka gratis (sedan kostar det 99 kr/månad) och avsluta medlemskapet när du vill.
Eller köp helt utan medlemskap.

Recensioner av Thalia606

1 recensioner totalt, 0 i april

av Thalia606,
den 24 augusti 2016
Percy Jackson är tolv år, har ADHD samt dyslexi och har relegerats från varenda skola han gått i. Percys liv är fyllt med underliga och oförklarliga händelser men det är under en skolutflykt hans tillvaro går från underligt till skrämmande. Hans ondskefulla mattelärare Mrs Dodds visar sig vara ett monster, som är ute efter hans död, Percys bäste vän Grover, som ständigt blir trakasserad, säger att han är Percys beskyddare och Latinläraren Mr Brunner har en magisk penna som förvandlas till ett dödligt brons svärd. Efter en hastig flykt från det mytologiska monstret Minotauros, och efter att ha sett sin Mamma bli upplöst hamnar Percy i Halvblodslägret, ett sommarläger för halvgudar, det visar sig att de gamla grekiska gudarna och gudinnorna inte är myter och att dem fortfarande förälskar sig i dödliga och får barn med dem, alltså halvgudar. Zeus åskvigg, världens mäktigaste vapen, har blivit stulet och efter som att Percy visar sig vara son till Zeus nemesis havsguden Poseidon, riktas misstankarna genast till honom. Percy får ett uppdrag, han ska söka rätt på och återföra Zeus åskvigg tillbaka till Olympen, innan det är försent. misslyckas han hotar gudarna med krig, vilket kommer att leda till världens undergång. Rick Riordan är en av mina favoritförfattare, hans humor är högklassig, historien snabb och fartfylld och det är med en stark längtan av att vilja lära sig mer om grekisk mytologi, som jag lägger ifrån mig den färdiglästa boken. Född till hjälte, är den första av fem böcker om Percy Jackson, en helt otrolig serie som får mig att genast vilja läsa nästa bok.