Månadens topp 5 - september

Bli Plusmedlem och få tillgång till våra billiga böcker. Tvekar du? Prova oss nu - den första veckan är GRATIS - därefter förnyas ditt medlemskap automatiskt för 99 kr/mån. Du kan säga upp det när som helst och Plusförmånerna upphör först vid slutet av din betalningsperiod.

Recensioner av Nina H.

7 recensioner totalt, 0 i september

av Nina H.,
den 1 juli 2019
"Busens hunderbara äventyr" är skriven av Jeanette Bergenstav och de jätte fina illustrationerna är ritade av Lovisa Blomberg. Boken är utgiven av Idus förlag. Denna boken är en rimsaga för lite mindre barn (3-6 år). Men min flicka som är 7 år tyckte också om att lyssna på den. Boken innehåller frågor i slutet av boken, för att barnet och läsaren ska fundera över känslor och varför man gör som man gör. Mina båda flickor tyckte det var roligt att höra om alla äventyr som Busen råkade ut för. Det är en bok som man kan läsa många gånger. Matte badar Busen i trädgården och sedan är det meningen att Busen ska ligga i en korg och vila, men när matte somnar så smiter Busen. På sitt äventyr träffar han på olika djur och människor och råkar ut för olika saker. Jag tyckte det var en underbar sagobok och härliga bilder i fina färger, så boken får högsta betyg av mig.

av Nina H.,
den 18 juni 2019
Mari Kleman har skrivit "Sara och Salina" och idus förlag har gett ut boken. Den här boken tyckte jag om. En jättefin hästbok, med ett fint omslag. Jag bodde vid hästhyllan på biblioteket när jag var tonåring. Jag hade gillat att läsa om Sara och Salina då. Boken har en stor och bra lättläst text. Den innehåller jättemycket kärlek och förståelse för en svår häst. Och man arbetar fram ett fint samarbete med hästen. Den får högsta betyg av mig.

av Nina H.,
den 8 juni 2019
Här kommer ett tips på en jättefin barnbok. "Sommarens skatter" text och bild av Jenny Lindqvist. Utgiven av Idus förlag. Detta är den tredje boken av författaren. Storasyster och lillebror ska åka med pappa till stranden. Det är varmt och barnen vill ha glass, men pappa säger han har glömt sin plånbok. Barnen går för att leta skatter i stället. De hittar fina snäckor på sin vandring. De hittar även en nyckel som pappa säger att de måste lämna tillbaka. Som tur är träffar de damen som har tappat sin nyckel. Jag och Samantha tyckte det var en jättefin saga med jättefina bilder. Jag tyckte det var bra att författaren hade en översikt på alla snäckor som barnen samlade på stranden. En jättefin somrig bok att läsa för barnen på stranden.

av Nina H.,
den 8 april 2019
Jag recenserar Rafael Holst's dagbok-päronsplitt och hallonsaft av Sara Salander. Utgiven av idus förlag. Ålder 6-9 år. Jag tycker den här boken har en bra och stor text för nybörjarläsaren. Den tar också upp hur det kan kännas att ha vuxna runt sig som mår dåligt. Jag kan förstå hur de vuxna känner sig eftersom vi är i deras situation. Vi förlorade en son i en otäck brand. Jag förstår sorgen och saknaden. Något jag tror är jättebra är att mamman ger Rafael en dagbok. Att prata eller skriva av sig sina sorgliga tankar. Detta är ett viktigt ämne att ta upp, hur det kan vara att förlora någon närstående. Hur sorgen gör att man glider ifrån varandra.

av Nina H.,
den 8 april 2019
Jag recenserar "Mirakel och hemligheter" av Sara Salander. Utgiven av Idus förlag. Jag har alltid tyckt om böcker om hästar. Jag läste var enda hästbok på biblioteket när jag var yngre, så jag blev jätte glad när jag fick hem denna fina ungdomsbok. Den gjorde mej verkligen inte besviken. Det är två tjejer som inte tycker om varandra. Men kärleken till hästar får dem att tvingas att umgås och sakta smyger vänskap fram. Helt enkelt en jättefin bok om kärlek till hästar och vänskap.

av Nina H.,
den 6 april 2019
Jag recenserar "Inom cirkeln" av Kristina Suomela Björklund. Utgiven av Miramir förlag och Wipmedia. Detta är en bok som är både spännande och kuslig. Det är en jättebra bok som jag verkligen kan rekommendera. Man får följa en kvinna som är bakgrunden till hela historien och människor i nutid. Det är en väldigt bra historia. Jag tycker synd om Lovina som måste fly hela tiden. På grund av att när hon tror hon hittat kärleken, så blir han förvandlad och hon måste också döda alla sina barn, eftersom de också förvandlas. Hon måste hitta en man med rätt blod för att förbannelsen ska brytas.

av Nina H.,
den 5 april 2019
Jag har läst och recenserat "Stenbrons hemlighet", av J. F. Wren. Utgiven av Whip Media. Jag gillade den här spännande äventyrsboken om flickan Agnes, som med sin farmor kommer till en parallell värld i en annan tid fylld av magi. Hon är den utvalda enligt en profetia, för att rädda världen från en ond magiker som vill väcka liv i en ond gud. Jag tyckte verkligen jättemycket om den här boken. Författaren gjorde karaktärerna så levande och det är så roligt att de har humor. Min man undrade en gång varför jag skrattade. Så boken är verkligen trevlig och underhållande.