Topp-5 nya böcker i maj

Bli Plusmedlem och få tillgång till våra billiga böcker. Tvekar du? Prova oss nu - den första veckan är GRATIS - därefter förnyas ditt medlemskap automatiskt för 99 kr/mån. Du kan säga upp det när som helst och Plusförmånerna upphör först vid slutet av din betalningsperiod.

Recensioner av Nina H.

4 recensioner totalt, 0 i maj

av Nina H.,
den 8 april 2019
Jag recenserar Rafael Holst's dagbok-päronsplitt och hallonsaft av Sara Salander. Utgiven av idus förlag. Ålder 6-9 år. Jag tycker den här boken har en bra och stor text för nybörjarläsaren. Den tar också upp hur det kan kännas att ha vuxna runt sig som mår dåligt. Jag kan förstå hur de vuxna känner sig eftersom vi är i deras situation. Vi förlorade en son i en otäck brand. Jag förstår sorgen och saknaden. Något jag tror är jättebra är att mamman ger Rafael en dagbok. Att prata eller skriva av sig sina sorgliga tankar. Detta är ett viktigt ämne att ta upp, hur det kan vara att förlora någon närstående. Hur sorgen gör att man glider ifrån varandra.

av Nina H.,
den 8 april 2019
Jag recenserar "Mirakel och hemligheter" av Sara Salander. Utgiven av Idus förlag. Jag har alltid tyckt om böcker om hästar. Jag läste var enda hästbok på biblioteket när jag var yngre, så jag blev jätte glad när jag fick hem denna fina ungdomsbok. Den gjorde mej verkligen inte besviken. Det är två tjejer som inte tycker om varandra. Men kärleken till hästar får dem att tvingas att umgås och sakta smyger vänskap fram. Helt enkelt en jättefin bok om kärlek till hästar och vänskap.

av Nina H.,
den 6 april 2019
Jag recenserar "Inom cirkeln" av Kristina Suomela Björklund. Utgiven av Miramir förlag och Wipmedia. Detta är en bok som är både spännande och kuslig. Det är en jättebra bok som jag verkligen kan rekommendera. Man får följa en kvinna som är bakgrunden till hela historien och människor i nutid. Det är en väldigt bra historia. Jag tycker synd om Lovina som måste fly hela tiden. På grund av att när hon tror hon hittat kärleken, så blir han förvandlad och hon måste också döda alla sina barn, eftersom de också förvandlas. Hon måste hitta en man med rätt blod för att förbannelsen ska brytas.

av Nina H.,
den 5 april 2019
Jag har läst och recenserat "Stenbrons hemlighet", av J. F. Wren. Utgiven av Whip Media. Jag gillade den här spännande äventyrsboken om flickan Agnes, som med sin farmor kommer till en parallell värld i en annan tid fylld av magi. Hon är den utvalda enligt en profetia, för att rädda världen från en ond magiker som vill väcka liv i en ond gud. Jag tyckte verkligen jättemycket om den här boken. Författaren gjorde karaktärerna så levande och det är så roligt att de har humor. Min man undrade en gång varför jag skrattade. Så boken är verkligen trevlig och underhållande.