30 dagars returrätt

Tjäna fördelar

Recensioner av Lady Solsken

6 recensioner totalt, 0 i januari

av Lady Solsken,
den 4 april 2016
"Hjärtats innersta röst" är uppföljare till den storslagna "Konsten att höra hjärtslag" och jag måste säga att jag tyckte lika mycket om den här boken. Den är på något sätt nästa meditativ och fyller ens inre med ett lugn och språket är så vackert. Vi får återigen möta Julia, som nu befinner sig i en personlig kris. Hon beger sig på nytt till Burma för att träffa sin bror U Ba. Tiden i Burma blir minst sagt omvälvande. Efter att ha läst denna vackra bok så blir jag inte förvånad om det kommer en tredje del.

av Lady Solsken,
den 20 mars 2016
En alldeles, alldeles underbar och vacker bok! Jag sträckläste för att jag så gärna ville veta hur det gick för huvudpersonerna Marie-Laure och Werner, men när boken var slut så kände jag en stor tomhet för att jag var vid slutet. Jag saknar den verkligen och bär den med mig i hjärtat. ??

av Lady Solsken,
den 26 oktober 2015
Ännu ett mästerverk från Jojo Moyes! Ett härligt återseende med Louisa Clark som i första delen "Livet efter dig" förlorade sin kärlek Will Tranor. Här försöker hon samla ihop spillrorna av sitt liv, och det bjuds på skratt och tårar. Jojo Moyes brukar inte skriva uppföljare till sina böcker, men den här gången gjorde hon ett undantag. När jag läst sista sidan längtade jag redan efter en del tre.

av Lady Solsken,
den 7 september 2015
Gillar Christoffer Carlssons böcker eftersom de är rappa och håller ett bra tempo. Den här är inget undantag och svår att släppa taget om. Leo Junker mår fortfarande dåligt och har inte kunnat släppa sina tabletter. Trots detta kastas han in i ett fall som berör honom starkt personligen, på flera plan. Boken pendlar mellan nutid och dåtid, vilket håller spänningen uppe. Har man läst de tidigare böckerna om Leo så ska man absolut inte missa denna!

av Lady Solsken,
den 24 augusti 2015
En fantastisk feel-goodbok. Jojo Moyes har verkligen förmågan att lyfta fram människorna hon skriver om. Ser mycket fram emot uppföljaren som kommer nu i september och heter "Arvet efter dig".