Månadens topp 5 - september

Bli Plusmedlem och få tillgång till våra billiga böcker. Tvekar du? Prova oss nu - den första veckan är GRATIS - därefter förnyas ditt medlemskap automatiskt för 99 kr/mån. Du kan säga upp det när som helst och Plusförmånerna upphör först vid slutet av din betalningsperiod.

Recensioner av jeanette E.

4 recensioner totalt, 0 i september
Skuggsida
(1)

av jeanette E.,
den 6 mars 2019
Vi befinner oss i samhället Shipcott där polisen i byn, Jonas Holly, arbetar. Ett mord sker och herr inspektör kommer och brutalt tar över utredningen och inte bara övertar utan sidosätter Jonas, han blir ifrågasatt som utredare och av folk, som att han har något med det som händer att göra. Ytterligare mord sker, mot Jonas ökas hoten och han ser inget annat än att på egen hand desperat själv göra sin egen undersökning av vad som sker i det lilla samhället. Betyg för Skuggsida blir en 4a, tror på att den blir ännu bättre vid omläsning om några år, betyget får hon för att hon är grymmast på avslutning -spänning 383 sidor , bok del 2 i trilogin Exmoore. Bauers bästa är hennes slut, enastende grym, grymt slut, cliffhanger..../avslutning.

av jeanette E.,
den 6 mars 2019
Storbritannien: Skottland, Wales, England, lunnefåglar, knäppskallar & idioter. Kidnapparen/mördaren har tagit flickor, tolvåringar, tolv tjejer - alltid före de fyller 13. Medierna kallar honom födelsedagsfiraren, han skickar födelsekort till offrens familjer som visar deras torterade flickor, hur han långsamt och vidrigt torterat dem. Krim.inspekt. Ash dotter Rebecca försvann för fem år sedan, ett år senare kom det första kortet, men Ash har hållit den för sig själv, ingen vet. För om det kommer fram så tas han bort från utredningen och då kan han inte ge mördaren det helvete han förtjänar...

av jeanette E.,
den 26 februari 2019
Storbritannien: Skottland, Wales, England, lunnefåglar, knäppskallar & idioter. Kidnapparen/mördaren har tagit flickor, tolvåringar, tolv tjejer - alltid före de fyller 13. Medierna kallar honom födelsedagsfiraren, han skickar födelsekort till offrens familjer som visar deras torterade flickor, hur han långsamt och vidrigt torterar dem. Krim.inspekt. Ash:s dotter Rebecca försvann för fem år sedan, ett år senare kom det första kortet, men Ash har hållit det för sig själv, ingen vet. För om det kommer fram så tas han bort från utredningen och då kan han inte ge mördaren det helvete han förtjänar... Jag bläddrar i boken och vill inte riktigt släppa den, ja jag har börjat göra hundöron och markera i test/sidor, en ovana som blivit en vana: ” Djupt in i mänskors hjärtan når så vinterns frusna land, den långa natt som rörsta av död och fästs med köldens band” 496 sidor, 4 sidor från tegelsten, så en sten som av mig får, mitt betygsystem, som är lite utvecklat, Betyg 4,5 = utmärkt, rekommenderas, bladvändare, omläsningsbok En ny favorit, både karaktären kriminalinspektör Ash och författaren McBride, en klass för sig. Även dr.McDonald, en udda, mjuk tjej som kompletterar Ash mycket fint i det r.iktigt råa och mörka inom honom, miljöerna och andra karktärer i boken. Bladen vänds med faslig hastighet, den är utmärkt spännande och grovt, skitig som en Harry Hole på speed – . En debutbok, en ny serie, samt att han har skrivit iaf en bok som inte handlar om Ash (Häxjakten) Bok 2 i serien (En sång för de döda) ligger redan i inkorg. Boken överraskar konstant och jag drogs in i handlingen med skräckblandad njutning, förtjusning och skräck, med munnen öppen och ögonen uppspärrade, 2,5 dagars speed reading.

av jeanette E.,
den 26 februari 2019
I den här boken, del 2 i Sverige (som är nr 5 av hennes utgivna) i serien om Kirchhoff och von Bodenstein, blir det riktigt obehagligt, grafiskt och riktigt otäckt - ibland är den främst väldigt gripande... en krimstil som kanske inte är för alla, men som jag tycker mycket om. Vi återbesöker huvudkaraktärerna PIA Kirchhoff & OLIVER Bodenstein. Polismästare Nicola Engel och poliserna Kai.O, Frank Behnke, Kathrin, Christian K m.fl Jag tycker bäst om skildringen av den dömda pedofilen, hur han har förlorat allt, och så beskrivningen av huvudkaraktärerna. Om psykiska sjukdomar som schizofreni mm. Kan tycka det blir lite rörigt med alla dessa städer/orter, alla namn på alla karaktärer i boken, fick bena upp alla på ett papper för att se tråden, vem är vem… men fick gnugga knölarna lite extra. =) Emellanåt skymtar en uppfriskande svart humor fram, något som är vanligt i min favoritgenre, Tartan Noir Tysk krim, 453 sidor Mitt Betyg 3,5 läsvärd, mkt bra/ ett snäpp ner i betyg - Snövit var ett strå vassare